Del
Kontor i hjemmet

ANNONCE: Dette er en annonce

Så skal du være villig til at investere både tid og penge i din virksomhed.

Fælles for succesfulde danske iværksættere som Jesper Buch, Johan Bülow og Tommy Ahlers er, at de har knoklet hårdt og tilsidesat mange betydningsfulde ting for at kunne skabe en stor virksomhed. Jesper Buch er et godt eksempel på en iværksætter, som har kæmpet sig vej til toppen. Han startede et firma i kælderen, som sidenhen har gjort ham til multimillionær. Du kan formentlig gøre kunsten efter, hvis du vel at bemærke er både motiveret, dedikeret og villig til at satse alt.

Succes er ikke noget, man kommer sovende til. Man skal virkelig brænde for det. Bliv klogere på vejen til succes i dette indlæg.

Hav et solidt økonomisk fundament

Selvom din ambition ikke er at tjene millioner fra første dag som selvstændig, så er det vigtigt, at du sørger for, at der er et solidt økonomisk fundament i virksomheden. Økonomi og regnskabsføring er muligvis ikke din stærke sider eller for den sags skyld dine hobbyer, men det ændrer ikke på, at du er nødt til at gøre dig nogle økonomiske tanker.

Det er først og fremmest vigtigt, at der er penge til opstarten, hvor der typisk skal investeres i både kontor, kontormøbler, computerudstyr, arbejdstøj m.v. Mangler du penge til opstarten, kan du overveje at ansøge om et virksomhedslån. Typisk kan man låne til en lav rente, hvor man ovenikøbet får glæde af gebyrfri straksindfrielse. Lendino.dk er et besøg værd, hvis du søger penge til din virksomhed. Det er både hurtigt og nemt at ansøge om et lån online.

Kend dine svage sider og begrænsninger

Ingen kan alt. Alle kan noget. Sammen kan vi endnu mere.

Pointen er, at man ikke kan alt selv, hvorfor man bør hyre folk eller outsource nogle af ens opgaver til freelancere eller underleverandører. Det kan for eksempel være en god idé at hyre en programmør, hvis du har brug for at få kodet en hjemmeside, og programmering ikke hører til blandt dine spidskompetencer. Det er i hvert fald vigtigt, at man kan erkende sine begrænsninger, selvom man ville ønske, at man kunne alt.

Start med fordel ud med at hyre folk på freelance basis, inden du begynder at tænke i reelle ansættelser. Det er nemlig både tidskrævende og omkostningsrigt at have ansatte. Dermed ikke sagt, at det ikke kan være en god idé.

Pas på dig selv

Man behøver ikke nødvendigvis at arbejde 80-90 timer om ugen for at få succes.

Det er meget naturligt, at man arbejder meget i opstartsfasen, men det er ikke holdbart at blive ved med at arbejde i et så højt tempo. Derfor anbefaler vi dig at planlægge din arbejdsuge således, at du ikke arbejder meget mere end 37-50 timer ugentligt. Der skal jo også gerne være tid til familien og vennerne. Man har nemlig brug for støtte fra ens nærmeste, når man begiver sig ud i et nyt forretningseventyr. Det kan de fleste iværksættere nikke genkendende til.

Efterlad en kommentar

Please enter your comment!
Please enter your name here