Dette blogindlæg er sponsoreret
I dag kræver det ikke alverden at stable en webshop på benene, men det er til gengæld krævende at skulle købe varer, ansøge om en betalingsaftale, finde et passende lager og meget mere.
Selvom det sjældent er i fokus i medierne, så er det et ærgerligt faktum, at mange webshops lukker få måneder efter lancering. En af hovedårsagerne til de mange lukninger er, at mange webshopejere ikke gør nok for at øge kundetilfredsheden. Uanset hvor dygtig du er til at drive forretning, så får du svært ved at opnå succes, hvis du ikke evner at gøre dine kunder glade.
Nøglen til høj kundetilfredshed – Gode tips
Din fornemmeste opgave er at finde nøglen til høj kundetilfredshed, da dine kunder selvsagt er afgørende for din forretning. Får dine kunder en god behandling, så er det meget sandsynligt, at de vil handle på din webshop igen og igen. Derudover vil dine tilfredse kunder være tilbøjelige til at fortælle venner og bekendte om webshoppen.
Herunder får du nogle gode tips til at skabe øget kundetilfredshed:
- Vedlæg et lille stykke chokolade i hver pakke – Danske forbrugere er generelt meget kritiske og kræsne, men det er ikke ensbetydende med, at det er umuligt at skabe en god oplevelse for den enkelte kunde. Det lyder måske meget banalt at putte et lille stykke chokolade ned i hver pakke, men det kan faktisk have en stor effekt. Få et godt tilbud på chokolade med logo, hvis du gerne vil overraske og glæde dine kunder.
- Svar hurtigt på kundehenvendelser – Det er de færreste nystartede virksomheder, som har mulighed for at være kontaktbare døgnet rundt, men mindre kan også gøre det. Dine potentielle kunder vil med garanti blive glade, hvis de kan kontakte kundeservice på alle ugens dage. Det kunne være via telefon, e-mail, chat eller noget helt fjerde.