Del
Interview

Et godt bånd til pressen kan være essentielt for en forretning. At få positiv PR er generelt meget undervurderet, og da det også er en svær disciplin at lykkes med, så kan et godt bånd til pressen være alfa og omega for, at man som virksomhed formår at få PR.

Det er dog sværere, end det lyder. Det kræver kontinuerligt arbejde, og det kan være svært at få hul igennem de første mange gange. Vedholdenhed er et absolut nøgleord i dette tilfælde, og gevinsten ved at have et godt bånd til pressen kan være enorm.

I denne artikel kigger vi nærmere på nogle af de bedste tips til at skabe et godt bånd til pressen, så du og din virksomhed forhåbentlig kan få lov til at udgive et hav af positive PR-historier, som kan være med til at skubbe forretningen i den helt rigtige retning.

Undervurdér ikke gode relationer til journalister

Journalister er også mennesker. Relationer er en essentiel del af deres arbejde, og de vil rigtig gerne skabe relationer med folk i forskellige brancher. Du har, med andre ord, en rigtig god mulighed for at skabe en positiv relation til journalister fra forskellige medier.

Herunder er nogle idéer til, hvordan du kan igangsætte denne proces:

  • Kan du finde nogle af journalisterne på LinkedIn? Bring noget værdi i deres nyhedsfeed, så de får øjnene op for dig.
  • Har du et par gode tips, der måske ikke omhandler dig selv eller din virksomhed? Så send journalisterne en mail. Det vil de sætte pris på.
  • Husk på at journalister også er mennesker. De lever af at skrive gode historier. Kan du kontinuerligt være med til at hjælpe dem med deres arbejde, så kan der skabes et rigtig godt bånd.

Et alternativ til at sende sin historie til udvalgte journalister er pressemeddelelse.dk. Her har du mulighed for at sende din historie ud til et hav af medier og håbe på, at den bliver samlet op. Det er en hurtigere løsning end at skabe relationer til de enkelte journalister, og da tid som bekendt er penge, kan det sagtens være den rette løsning for dig og din virksomhed.

Tag ud til relevante events

Ofte vil der være events inden for din branche. Her kan der meget vel være journalister til stede. Det kan være en god idé at møde journalisterne i virkeligheden, da det i høj grad er med til at skubbe i retning af, at man oparbejder et fornuftigt bånd til hinanden.

Vær tilgængelig som ekspert inden for dit område

Journalister kan ikke være eksperter i alt. Derfor skal de bruge udtalelser fra eksperter. Her kan du med rette blive en af de eksperter, som de retter henvendelse til, når de skal bruge informationer om noget inden for din branche. Sørg for at være synlig på nettet med din viden. Her er LinkedIn et ekstremt stærkt medie.

Som tidligere nævnt, så er journalister i udgangspunktet interesseret i at skrive historier, der bliver læst. Kan du derfor hjælpe til, så vil du uden tvivl også blive spurgt efter udtalelser i fremtiden, og du vil derved have opbygget et stærkt bånd til journalisten.

Efterlad en kommentar

Please enter your comment!
Please enter your name here