Ja, online synlighed kan meget vel være vejen til flere kunder og mere vækst. Det kan rigtig mange iværksættere i hvert fald nikke genkendende til. Driver du et firma, hvor det kniber med at få økonomien til at køre rundt grundet for få kunder, så kan du med god grund lægge en ny strategi. De færreste kunder kommer af sig selv, hvorfor man skal gøre en indsats. Man kan for eksempel vælge at skrue op for annonceringen på nettet.
I artiklen vil vi komme med et par idéer til, hvordan du kan få mere gang i din forretning, så du både nu og i fremtiden kan sove godt om natten, velvidende om at du har styr på økonomien.
Dine potentielle kunder er på nettet
Som udgangspunkt ser vi ingen logisk grund til ikke at beskæftige sig med online markedsføring, uanset om man driver en webshop, en bedemandsforretning eller en tømrerbiks. Du kan nemlig være 100 % sikker på, at dine potentielle kunder er på nettet. Når de skal have løst en opgave, så lægger de vejen forbi deres foretrukne søgemaskine, hvor de søger efter lokale eller nationale firmaer. Her skal dit firma gerne dukke op på side 1, så du har en chance for at få en ny kunde.
SEO er vejen frem, hvis man gerne vil opnå mere organisk trafik. Dine kunder bruger nemlig Google og de andre søgemaskiner, når de leder efter gode tilbud på din vare eller ydelse. Morning Train webbureau kan hjælpe dig, hvis SEO ikke er din spidskompetence.
Rank øverst på dine vigtigste søgeord
At ranke øverst på værdifulde søgeord kræver en helhjertet indsats. Der skal bl.a. investeres i onpage content og links. Det har boligrådgiver Bomae – specialister i boligkøb – for længst indset. Bomae har gennem dedikeret arbejde i samarbejde med Morning Train vækstet deres organiske trafik markant. Det har helt konkret kastet en masse gode placeringer af sig. For eksempel ranker de på køberrådgivning, boligrådgiver, køberrådgiver og mange andre brancherelaterede søgeord.
Du skal turde at investere
Det koster penge at tjene penge – derfor skal du ikke være rad for at satse nogle penge på markedsføring. Benytter du dig af de rette kanaler, så kan du næsten være sikker på, at dine markedsføringskroner er givet godt ud. I dag findes der masser af intelligente målingsværktøjer, som lader dig vide, hvis din annoncering ikke er rentabel. Derved slipper du for at smide dine penge ned i et stort sort hul.