Dette blogindlæg er sponsoreret
Drømmer du om at åbne en webshop, som du kan leve af på sigt?
I så fald er du nødt til at gå strategisk til værks, idet du skal tage højde for rigtig mange forhold. At åbne en webshop handler ikke blot om at finde en pålidelig leverandør og et tilstrækkeligt stort lager. Du skal også gøre dig tanker om betalingsløsninger, fragtløsninger, markedsføring, økonomi og meget mere. Det er ikke en dans på roser at være webshopejer, men med den rette strategi er successen lige inden for rækkevidde.
Idégrundlag og forretningsplan
Uanset hvor ivrig du er efter at komme i gang, så bør du altid sætte dig ned og udarbejde en forretningsplan, så fundamentet kommer på plads. I denne situation er det alfa og omega, at du spørger dig selv, om der overhovedet er et forretningsgrundlag for en webshop. Dette skal du gerne finde svar på, før du bruger store summer på at købe varer hjem og sætte gang i forskellige markedsføringstiltag.
Leverandør(er)
Er du overbevist om, at der er et forretningsgrundlag for en webshop, så skal du naturligvis handle på din idé. I første omgang skal du have fundet en eller flere leverandører, så du kan få stablet et lager på benene. Det gælder om at være knivskarp i forbindelse med valg af leverandører, da man nemt kan komme til at brænde fingrene, hvis man ikke er tilstrækkelig opmærksom. Du kan med fordel indhente tilbud fra flere leverandører, så du får noget at sammenligne med.
Hosting, domæne og programmering
Dernæst skal du have købt hosting og domæne, så der kommer styr på det tekniske. I dag kan man købe hosting og domæne til et par hundrede kroner årligt. Det er altså ikke her, at du kommer til at spendere en formue.
Når der er styr på hosting og domæne, kan du finde en programmør eller en udvikler til at bygge webshoppen op som ønsket. Er dine programmeringsevner ikke eksisterende, så kan du alliere dig med et webbureau, som kan tage hånd om alt vedr. programmering og udvikling.
Betaling / Betalingsløsning
Skal du kunne leve af din webshop, så er det altafgørende, at der kommer nogle penge i kassen. Hertil skal du bruge en betalingsløsning, så du rent faktisk kan modtage betaling fra dine kunder. I dag forventer forbrugerne, at det er både nemt, hurtigt og sikkert at handle på en webshop, hvorfor en god betalingsløsning er uundværlig.
Yourpay er en af de betalingsløsninger, som du kan tage i brug, hvis du bruger WooCommerce, Prestashop eller en af de mange andre kompatible platforme. Det er en smal sag at integrere løsningen, som hverken kræver kodning eller avanceret opsætning. Du skal gøre brug af løsningen, hvis du gerne vil tage imod alle de gængse betalingskort samt smsbetaling. Læs mere om Yourpays løsning her.
Kunstig intelligens er et vigtigt nøgleord inden for e-handel og betaling. Det er med kunstig intelligens muligt at udføre risikoanalyser og tilpasninger i realtid. Med andre ord kan man fastholde et højt sikkerhedsniveau og forhindre svindel. Yourpay har i årevis arbejdet med kunstig intelligens med stor succes.